فروشگاه لوازم جانبی خودرو باران کاور

زمان تعویض روغن گیربکس برلیانس h330

5/5

رو‌غن گیر‌بکس اتوما‌تیک برلیانس h330

خودرو برلیانس H330 با گیربکس اتوماتیک چهار سرعته از نوع AT تجهیز شده است. این گیربکس ممکن است در اسم و تعداد دنده‌ها به جعبه‌دنده خودروهایی مانند ال‌نود، ساندرو و ۲۰۶ شباهت داشته باشد، اما از نظر فنی، کاملاً متفاوت است. گیربکس‌های AL4 معمولاً دارای چینش دنده‌ها در جعبه‌دنده به صورت عرضی هستند، در حالی که گیربکس برلیانس از نوع AT معمولی است.

این گیربکس از ساخت پاورتک هیوندای کره استفاده می‌کند، بنابراین اگر شما از کیفیت و بازدهی قطعات هیوندای را قبول دارید، احتمالاً با جعبه‌دنده این خودرو هم راضی خواهید بود.

برای روغن گیربکس برلیانس H330 می‌توانید از انواع مختلف واسکازین استفاده کنید، اما باید مطمئن شوید که روغن دارای پیشوند AFW یا ATF برای خودروهای اتوماتیک است.

مانند گیربکس AL4، روغن خاصی برای جعبه‌دنده برلیانس H330 وجود ندارد، اما می‌توانید از انواع مختلف روغن گیربکس مانند ATF SP-III، ATF DEX VI، Toyota WS و ATF XN VI استفاده کنید. اما بهتر است ترکیب‌های مختلف روغن را با هم استفاده نکنید. همچنین، اگر از روغن گیربکس با استاندارد دیگری استفاده می‌کنید، بهتر است ابتدا روغن قبلی را به صورت کامل تخلیه کرده و سپس روغن جدید را اضافه کنید.

ایراد تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 به صورت دستی

اگر بخواهیم تعویض روغن به شکل دستی انجام شود، تقریبا نصف آن خارج و نیمه دیگر داخل توربین باقی می‌ماند. در این حالت به حدود ۲.۵ لیتر روغن گیربکس اتوماتیک احتیاج خواهیم داشت. در این صورت تمامی روغن موجود در گیربکس تخلیه نمیشود و منجر به کاهش کارایی روغن گیربکس تزریق شده میشود که در نتیجه آسیب متوجه گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 خواهد شد.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 با دستگاه

در این نوع از تعویض روغن، هنگامی که موتور ماشین روشن است، با استفاده از دستگاه – که عملکردی کاملا شبیه به دیالیز خون دارد – و با کمک دو عدد شلنگ متصل به گیربکس، عمل تخلیه ی روغن قدیمی و تزریق روغن نو انجام می‌گیرد.

شایان ذکر است که در این حالت از تعویض روغن، تمامی روغن موجود در گیربکس اتوماتیک کاملا تخلیه می شود. در این شیوه  به حدود ۶ لیتر روغن گیربکس جهت انجام تعویض روغن با دستگاه نیاز داریم.

گنجایش روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330

حجم روغن مورد استفاده در برلیانس H330 برابر با ۴.۹ لیتر است و جهت تعویض با دستگاه به ۶ لیتر روغن نیاز است.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برلیانس H330 هر ۴۰،۰۰۰ کیلومتر میباشد.

برلیانس H330

حقیقت آن است که رمز رانندگی دلنشین و خاطره انگیز با برلیانس در قرار گیری همه چیز درست و دقیق در جای مناسب خود است. آنچه طراحان برلیانس به دقت در آن تمرکز کرده اند استفاده بهینه از فضای داخلی خودرو است که سخاوتمندانه رفاه فوق العاده ای برای مسافران خود مهیا می کند تا بدون بیان هیچ واژه ای ،لحظه های صرف شده با خانواده را در خاطره ها ثبت کرده و از یادآوری همیشگی آن لذت ببرند.شما عزیزان میتوانید برای چشم نواز تر شدن فضای داخلی خودرو از روکش صندلی برلیانس H330 در طرح ها ورنگ های متنوع و همچنین از کفپوش برلیانس H330 برای زیباتر شدن کف خودرو استفاده کنید.

اشتراک گذاری این نوشته :

اشتراک گذاری

فروشگاه لوازم جانبی خودرو باران کاور