مجله

بهترین خودروهای اسپرت جهان در سال 2023

بهترین خودروهای اسپرت جهان در سال 2023

بهترین خودروهای اسپرت جهان در سال 2023

خودروهای اسپرت جایگاه ویژه‌ای در دل بسیاری از علاقه مندان به حوزه خودرو دارند و در کل این مدل از خودروها با هدف حداکثر قدرت و توان تولید می شوند و عموماً مصارف روزانه و شهری ندارند.

اگرچه هر مدل خودرویی که در ادامه این فهرست آمده است، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد، اما همه آن ها ویژگی های مشترک یک اسپرت‌کار را دارند و مهم ترین آن هم نیز لذت بردن از رانندگی است. در ادامه مقاله با ماه همراه باشید تا با بهترین خودروهای اسپرت سال ۲۰۲۳ بیش تر آشنا شوید.

مزدا MX-5 Miata

مزدا میاتا یک تاریخچه طولانی دارد که به چندین دهه بازمی‌گردد. این خودرو ابتدا در سال ۱۹۹۰ معرفی شد و دارای طراحی‌ای بود که شباهتی به لوتوس دهه ۱۹۶۰ داشت. نسل اول میاتا که در سال ۱۹۹۰ معرفی شد، با نام NA میاتا شناخته می‌شد و از آن زمان تاکنون سه نسل دیگر، به نام‌های NB میاتا، NC میاتا و نسل فعلی ND میاتا را این برند عرضه کرده است.

این خودرو هرگز به علت سرعت بالا شهرتی نداشته و هدف از تولید و عرضه آن، لذت خاصی است که در رانندگی آن وجود دارد و خصوصیات هندلینگ خوب، سبک‌وزنی و حس واقعی رودستر آن کمبود قدرت را جبران می‌کند. رده قیمتی این مدل بین ۲۸ تا ۳۵ هزار دلار قرار دارد، همچنین پیشرانه این خودرو توان تولید ۱۷۱ اسب بخار را دارد که در زمانی حدود ۵.۷ ثانیه تولید می‌کند تا به شتاب صد کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت مزدا میاتا حدود ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است.

سوبارو BRZ

سوبارو BRZ به همان اندازه که مزدا میاتا استفاده از سرعت حداکثری را در یک خودروی اسپرت کوچک به چالش نمی‌کشد، این مدل هم با همین هدف طراحی شده است. BRZ از یک موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری شرکت سوبارو استفاده می‌کند که همان موتوری است که در اسکایون اف‌آر-اس و تویوتا جی‌آر۸۶ استفاده شده است.

در سال ۲۰۲۲، طراحی جدیدی از سوبارو BRZ معرفی شد و نسخه تویوتا به نام GR86 تغییر نام یافت. همچنین این مدل در رده قیمتی ۲۸ تا ۳۱ هزار دلار قرار دارد. پیشرانه آن توان تولید قدرتی معادل ۲۲۸ اسب بخار را دارد که در زمانی حدود ۵.۴ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست پیدا کند، حدود ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

نیسان Z

نیسان Z یکی از جدیدترین خودروهای اسپرت ۲۰۲۳ است، که در سال ۲۰۲۱ معرفی و در نهایت در سال ۲۰۲۳ عرضه عمومی شد. اگرچه مدل Z یک خودرو اسپرت جدید است، اما تاریخچه آن به سال ها قبل بازمی‌گردد با مدل‌هایی نظیر ۳۵۰Z و ۳۷۰Z، همچنین این مدل در طراحی خود از مدل‌های قدیمی‌تری مانند ۲۴۰Z و ۳۰۰ZX الهام گرفته است.

پیشرانه ۶ سیلندر دو توربو این مدل توان تولید ۴۰۰ اسب بخار و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور را دارد که در زمانی حدود ۴.۳ ثانیه به شتاب صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، حداکثر سرعتی که این مدل به آن دست پیدا می‌کند ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین قیمت پایه از ۴۰ هزار دلار شروع و تا ۵۳ هزار دلار در نسخه‌های فول آپشن پایان می‌یابد.

تویوتا GR Supra

از زمانی که نسل قبلی سوپرا (MK4 سوپرا) توقف تولید شد، کل جامعه JDM (بازار خودروهای ژاپنی) در انتظار نسخه جدیدتر و بهتر از این خودرو افسانه‌ای بود. در نسخه قبلی که بسیار هم محبوب بود از پیشرانه شش سیلندر ۲JZ در سوپرا استفاده شد، اما این بار تویوتا برای سوپرا جدید تصمیم گرفته است به جای استفاده از پیشرانه ۲JZ که تقریباً ۳۰ سال قدمت دارد، از یک پیشرانه جدید شش سیلندر که از برند ب ام و تهیه کرده است، استفاده کند.

علاوه بر موتور، سوپرا GR دارای طراحی داخلی دلپذیر و لوکس است. پیشرانه شش سیلندر این مدل توان تولید قدرتی معادل ۳۸۲ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که در دو نسخه ۶ دنده دستی و ۸ دنده اتومات عرضه می شود. شتاب صفر تا صد تویوتا سوپرا جدید ۳.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت است. رده قیمتی این مدل بین ۴۵ تا ۶۵ هزار دلار قرار دارد.

فروشگاه باران کاور ارائه دهنده روکش صندلی های با کیفیت مانند انواع روکش صندلی تویوتا ، روکش صندلی نیسان ، روکش صندلی مزدا و … می باشد که میتوانید به صورت آنلاین خریداری نمایید و در اسرع وقت به دست شما برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *