مجله

چگونه روکش صندلی ماشین را تمیز کنیم؟

چگونه روکش صندلی ماشین را تمیز کنیم؟

روکش صندلی ماشین از هر جنسی اعم از پارچه ای، چرمی یا ترکیبی از این دو که باشه، ممکن هست بر اثر استفاده ی زیاد یا بی احتیاطی کثیف بشه. ای کثیفی می تونه در اثر نشستن گرد و غبار عمیق تا ریختن مایعات یا سایر مواد روی صندلی به وجود بیاد.

اگر به هر دلیلی روکش صندلی خودروی شما کثیف شده و نیاز به شستشو یا تمیز شدن داره، زمان کمی رو برای مطالعه ی این مطلب اختصاص بدید و با روش های موثر و کم دردسر پاک کردن صندلی خودرو آشنا بشید.

 

خواندن مقاله چگونه روکش صندلی را در بیاوریم؟ می تواند در تمیز کردن روکش صندلی ماشین به شما کمک کند.

 

موقع پاک کردن لک و کثیفی از روی روکش صندلی باید به دو چیز توجه کنید:

شستن روکش صندلی ماشین

* جنس روکش صندلی

* لک ایجاد شده

در اغلب موارد اگر روکش صندلی ماشین شما از جنس چرم باشه، با یک دستمال مرطوب یا آغشته به مواد شوینده ی ملایم به راحتی تمیز می شه، فقط باید دقت کنیم شوینده ی قوی و الکلی استفاده نکنیم و به سرعت روکش رو خشک کنیم تا چرم آسیب نبینه. در مواردی هم که آلودگی ناشی از گردو غبار هست با جاروبرقی کشیدن و تمیز کردن درزهای روکش صندلی، به سادگی روکش های چرمی یا پارچه ای تمیز می شه. اما اگر روکش صندلی ماشین شما پارچه ای هست و آلودگی اون ناشی از ریختن مواد جامد و مایعی غیر از خاک و غبار باشه، مراحل بیشتری برای از بین بردن لکه ها باید طی کنید.

برای پاک کردن لک ناشی از ریختن مایعات رنگی و مواد روغنی ابتدا یک فرچه ی تمیز، جاروبرقی، پارچه ی خشک (ترجیحا از جنس میکروفایبر)، آب داغ و شوینده ی مناسب تهیه کنید. برای لکه های روغنی و غلیظ سعی کنید از لکه بر لباس یا شوینده های چندمنظوره ی خانگی استفاده کنید تا اثر لک رو کاملا از بین ببرند.

در مرحله ی بعد، اگر از آب داغ و شوینده استفاده می کنید با ترکیب اون ها به نسبت 10 واحد آب و 1 واحد شوینده روی لکه به مقدار خیلی کمی اسپری کنید، و در صورتیکه از لکه بر یا پاک کننده ی سطوح چندمنظوره استفاده می کنید اون رو مستقیما روی لکه اسپری کنید. سی ثانیه صبر کنید و بعد با فرچه روی لکه بکشید تا محل لک کف کنه و آلودگی در کف حل بشه. حالا بلافاصله با پارچه ی خشک محل مورد نظر رو پاک کنید و بعد با جاروبرقی روکش صندلی رو کاملا تمیز کنید.

اگر تمایل دارید در خانه روکش های صندلی ماشین رو تمیز کنید روش بالا بهترین روش شستشوی روکش صندلی ماشین هست. تمیزی روکش صندلی، به‌اندازه ی بهداشت شخصی مهم هست چون بخشی از محیط زندگی ما محسوب می شه و مدام با اون در ارتباط هستیم و درصورت  آلودگی امکان انتقال بیماری و میکروب ها از این طریق وجود داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *