مجله

ماشین اسپرت چی بخرم؟

ماشین اسپرت چی بخرم؟

ماشین اسپرت چی بخرم؟

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، باید بگوییم که در این مطلب از راهنمای خرید خودروی اسپرت قصد داریم تا بهترین خودروهای اسپرت بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

خودروهای اسپرت دارای ویژگی‌های خاص فنی و طراحی هستند. این خودروها که غالباً در کلاس کروک، کوپه یا فست‌بک قرار می‌گیرند گاهی در کلاس‌های کراس‌اوور، مینی یا هاچ‌بک هم دیده می‌شوند؛ هرچند به ندرت!

شاخصه مهم‌تر ماشین‌های اسپرت، خصوصیات فنی آن‌ها به ترتیب توان و قدرت بالای موتور، سقف سرعت و شتاب بیشتر از نمونه‌های غیر اسپرت، محور محرک عقب و گیربکس‌ با شیفتر فرمان محسوب می‌شود. همچنین، خودروهای اسپرت عموماً دارای شاخصه‌هایی از خودروهای لوکس هستند، البته اِلِمان‌های صد درصد تجملی و لوکس‌گرایانه را غالباً در سوپر اسپرت‌ها شاهد هستیم.

با این توضیحات و دریافت شناختی کلی از خصوصیات خودروهای اسپرت، به سراغ راهنمایی برای خرید این کلاس در ایران می‌رویم. ناگفته نماند خودروهای اسپرت عموماً از قیمت بالایی برخوردار هستند و در بازار ایران نمی‌توان این کلاس را محصولی عمومی دانست.

در هر صورت در ادامه بهترین خودروهای اسپرت بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم تا شاید پاسخی باشد برای سوال ماشین اسپرت چی بخرم؟ که ذهن شما را درگیر خودش کرده است.

ماشین اسپرت چی بخرم؟

تویوتا GT 86 (مدل ۲۰۱۳)

GT 86 را می‌توان ارزان‌ترین خودروی اسپرت واقعی بازار داخل دانست. این خودروی جوان‌پسند و خوش‌ساخت از محصولات محبوب تویوتای خوش‌سابقه است. در واقع، تویوتا این محصول خود را در سال ۲۰۱۲ با همکاری سوبارو تولید و رونمایی کرد.

از خصوصیات خاص این خودروی دیفرانسیل عقب بیشینه قدرت ۲۰۰ اسب بخاری موتور ۲ لیتری‌اش و صفر تا صد ۶ ثانیه‌ای است. این خودرو که در دو مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ توسط ایرتویا وارد ایران شد، با دو گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و دستی عرضه شد.

مصرف سوخت ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از بهترین مزایای تویوتا GT 86 است. در عین حال نباید واردات محدود، نبود قطعات یدکی، پیچیدگی سیستم فنی و گران بودن هزینه نگهداری آن را از خاطر دور نگه داشت. همچنین این خودرو مانند دیگر محصولات تویوتا با فقر امکانات رفاهی روبرو است که در خودروهای اسپرت بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

ماشین اسپرت چی بخرم؟

هیوندای جنسیس کوپه (مدل ۲۰۱۳)

جنسیس که به عنوان برند لوکس و لاکچری هیوندای شناخته می‌شد، مدتی است از هیوندای جدا شده و جای خود را به آزرا گرنجور بخشیده است. در واقع، جنسیس کوپه ۲۰۱۳ آخرین نسخه این خودرو است که تحت نظارت و پوشش هیوندای و با این پیشوند عرضه شد.

این خودروی نسبتاً لوکسِ دیفرانسیل عقب، در این نسخه با تغییراتی زیادی مواجه بود و در چهره، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و سطح تجهیزات ایمنی پیشرفت محسوسی داشت.

موتور ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر آن در کنار گیربکس ۸سرعته اتوماتیک، قابلیت شرکت در مسابقات گرند تورینگ را به این خودرو می‌دهد. بیشینه قدرت این موتور ۳۰۰ اسب بخار ، سقف سرعتش ۲۴۰ کیلومتر در ساعت و صفر تا صد آن ۶ ثانیه است.

نقطه ضعف جنسیس را می‌توان در بیش‌فرمانی خودرو در قدرت‌های بالا و سخت بودن کنترل آن دانست. همچنین هزینه نگهداری بالا و حساسیت موتورش به بنزین‌های بی‌کیفیت از دیگر معایب این خودرو به شمار می‌رود.

شما مشتریان عزیز میتوانید روکش صندلی ماشین هیوندای جنسیس کوپه خود را از فروشگاه اینترنتی باران کاور با بهترین قیمت و کیفیت موجود در بازار تهیه کنید.

ماشین اسپرت چی بخرم؟

پورشه کیمن S (مدل ۲۰۱۱)

سومین خودروی راهنمای خرید خودروی اسپرت پورشه کیمن S هست. کیمن S یک سوپر اسپرت شیک از پورشه است که اصالت آلمانی آن می‌تواند ضمانت کیفیت تمام عیارش باشد. این نسل از کیمن در  دو تیپ معمولی و اسپرت در سال ۲۰۱۲ وارد ایران شد و به سرعت در میان جوانان به محبوبت دست یافت.

این خودروی دیفرانسیل عقب که رقبایی مانند بنز SLK و آلفارومئو C4 دارد، با موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک خود، توان تولید ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نوتن‌متر گشتاور دارد. صفر تا صد آن زیر ۶ ثانیه و سقف سرعتش ۲۷۵ کیلومتر در ساعت است. به این ترتیب با یک موشک زمینی، اما مسن طرف هستیم که خرید آن حدود ۲.۵ میلیارد تومان آب می‌خورد.

این سوپر اسپرت لوکس، اما با این قیمت، سطح امکانات رفاهی رضایت بخشی ندارد و نمی‌توان از آن توقع چندانی داشت. ناگفته نماند خشکی سیستم تعلیق که خصیصه تمام اسپرت‌کارها است، در کیمن کمی آزاردهنده‌تر به نظر می‌رسد.

ماشین اسپرت چی بخرم؟

مرسدس بنز SLK320 (مدل ۲۰۱۲)

اگر بپرسید ماشین اسپرت چی بخرم؟ مرسدس بنز SLK320 یکی دیگر از خودروهای خوب برای پیشنهاد است. این خودرو که نسخه‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ آن در بازار دیده می‌شود، با دو حجم ۲ و ۳.۵ لیتری وارد شده، اما نسخه ۲۰۱۲ آن که نمونه ارزنده‌تر آن نیز محسوب می‌شود، تنها با حجم ۳.۵ لیتر در ایران ابراز وجود کرد.

SLK رودستر کامپکتی است که می‌تواند همچنان یک اسپرت لاکچری محسوب شود. ارزش بالای آن به دلیل واردات بسیار محدودش و البته توانایی‌های عجیبش است. انتقال قدرت ۳۰۰ اسب بخاری موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر آن به محور عقب، توسط یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک صورت می‌گیرد.

سقف سرعت این زیبای کم‌نظیر ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صدش کمتر از ۶ ثانیه ثبت شده است. این نسل از SLK فرمان‌پذیری بهتری نسبت به نسل‌های پیشین خود دارد و می‌توان از سیستم تعلیق آن به عنوان برتری‌اش در برابر رقبا یاد کرد. نقص آن شاید تنها دید محدود راننده به عقب باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *